Croeso! Op naar de Kelten!

Backpackers hebben geen luxe?

Florence, een stad van kunst en cultuur. De reis ging soepeltjes. Ik had binnen no time mijn treinticket binnen en had ook al snel mijn trein gevonden. Dus dat was een goed begin. Nou, een treinrit van 3 uur en 40 minuten uitzitten. Ja, dat is een flinke, he? Ik ging met de regional trein. Dat is zeg maar de stoptrein bij ons. En die is veel goedkoper. Kan je zeker driekwart schelen! En ik dacht; eerst keer Italie, kan ik mooi van het uitzicht genieten. En ik heb me ook helemaal niet verveeld :) Eenmaal in Florence aangekomen. Hostels liggen hier allemaal ver uit het centrum. Er zijn er wel een paar in het centrum, maar die zijn vol, duur en/of slecht. Mijn hostel lag 4km uit het centrum. Ik had ook hier al vrij snel mijn weg naar de -juiste- bus gevonden en had de buschauffeur met gebaren en kaart duidelijk weten te maken waar ik moest zijn. Ja, echt... Engels kunnen ze hier echt niet! Sommige wel natuurlijk, maar die werken dan vaak ook in de toeristenindustrie. (En dan is hun engels nog niet echt geweldig). Maar mijn bus-verhaal. De buschauffeur had me begrepen en heeft me op de juiste halte afgezet en me de weg gewezen. Dus ik op naar mijn hostel. Deed ik gewoon al 10 minuten over de oprit oplopen! En dat lag niet aan mij, hoor ;) Nee, een erg lange oprit die een heuvel opliep.. Maar wel een mooie, alsof je je in bossen begeeft. En dat is best speciaal hier ;) En toen was ik dus echt bij mij hostel: MOOI! :) Ik had al verteld dat het een villa was. Maar toch, het blijft een hostel dacht ik. Nou, echt een villa! Helemaal in oude staat gerestaureerd met practige tuinen, zuilen, beelden, fresco's. Kortom aan sfeer geen tekort. En nog een gezellig hostel ook! Van de tuinen wordt goed gebruik gemaakt. En iedere avond gaat er een soort van bar open. Die verkoop drank, maar ook souvenirs, snoepjes, eten etc. Erg handig ;) Dus ik heb iedere avond lekker in de tuin gehangen. Gezellig met andere hostel-gangers. De eerste avond had ik daar al meer nationaliteiten ontmoet dan tijdens die 2,5 maand Nieuw Zeeland :-P Mexicanen, een Argetijn, een Braziliaan en de gebruikelijke Nederlander, Duitsers, Engelse en Australier. Een mooi gemixt gezelschap dus. Erg leuk. Ik heb vooral met de 'Latino's' (zoals de Mexicanen zichzelf en de andere Zuid-Amerikanen noemt) gepraat. En erg veel geleerd over hun landen, gebruiken etc. Blijft toch interessant ook al studeer ik geen Antropologie meer. Dus dat was al veel beter dan Rome :) Natuurlijk heb ik overdag de toerist uitgehangen. Buiten de 2 reisdagen had ik maar 2 volle dagen in Florence. Alleen was ik echt doodop en had absoluut geen idee waar te beginnen... Dus om maar de ultime toerist uit te hangen ben ik met een 'Hop on, hop off sightseeing bus' door de stad gaan rijden. Krijg je toch al te zien wat er zoal te doen en te zien is en hoef je niet te lopen. Helemaal goed! ;) En blij dat ik dat gedaan heb! Ik heb zo'n mooie stukjes van Florence gezien! Ik zal jullie niet met alles vervelen, maar een ding moet ik gewoon kwijt. Ik ben naar de overkant van de rivier gegaan en daar heb je een look-out over de stad. Als je dacht dat het uitzicht vanuit de koepel van de St. Pieter goed is (wat het ook is), nou, dit was 10x beter! Absoluut schitterend! Heb er gewoon een half uur gezeten (met mijn munt ijs dat naar after-eights smaakt =D) en gewoon zitten kijken. En het is er vrij rustig, wat ik ook wel prettig vond. Zo mooi... Natuurlijk Florence is gewoon mooi. Zo heb ik ook erg genoten van de kathedraal Duomo en ponte Vecchio. Het beroemde beeld 'David' was ook heel gaaf. Zit zoveel in! Dag 2 heb ik alles wat ik nog eens wilde zien/bezoeken, alleen dan wat beter, nog een keer bezocht. Alleen dan moet je toch echt gaan pakken en naar de volgende stad. Dus op dit moment zit ik in Bologne. De rode universiteitsstad. Zowel qua kleur als qua politieke overtuiging. Deze reis ging ook wel lekker. Helaas een beetje problemen met de bus, maar die rijden hier dan ook niet zo vaak.. 1x per 2 uur. Maar dat bus-gedoe houdt me wel lekker in vorm hier. Iedere keer weer 1,5 tot 3 uur non-stop met een backpack met inmiddels meer dan 14 kilo zeulen houd je wel fit :-P Ach, ik ben zo sterk, ik kan dat wel :-P Wel grappig: de jongens hier (en met name de latino's) zijn erg galant dus ik word vaak met medelijden aangekeken als ik met mijn backpack aan de wandel ben. Ja, ze vinden me erg vrijgevochten hier. Zomaar geen drankjes aannemen, alleen reizen, zware backpack dragen.. :-P Ik wel! :-P Maar eigenlijk was ik over Bologne aan het vertellen.. Tja, ik heb er nog niets van gezien. Ja, wat ik vanuit de bus zag, maar dat was lelijk :-P Het centrum moet ik nog gaan verkennen. Maar doordat ik geen verblijfplaats in Venetie kon vinden op de 6e blijf ik hier 4 nachten dus ik heb tijd genoeg ;) Zoveel tijd zelfs dat ik maar eens een hele dag van mijn 'hostel' ga genieten. Mijn hostel dat een vakantieoord is met bungalows (waar ik dus in zit met badkamer en koelkast en maar 1 kamergenoot op dit moment: max. 3), een bar/restaurant/winkel en... Een zwembad!! =D In Florence ging ik echt dood van de hitte! Heb het opgezocht: overdag min. 31 graden, 's nachts min 19 graden. Dus een frisse duik is wel iets wat ik kan gebruiken. En dan kom je hier. 1,5 uur in de hitte gelopen. Ga je je snel douchen, insmeren met zonnebrand, bikini aan, handdoek mee en dan snel de deur uit... ONWEER! :( Ja, echt! Het regent nu al 2 uur ofzo... Dus ik ben snel het zwembad ingedoken om er meteen weer uit te klimmen (had me immers niet voor niets klaargemaakt). Maar morgen! Morgen zal het vast droog zijn :) En dan heb ik mijn luie dag! 10 uur op (hier hoef ik pas om 11 uur uit mijn kamer te zijn voor de schoonmaak), klaarmaken om te zwemmen, boek mee om vervolgens aan het water te liggen! =D Ja, sorry Daan. Je weet dat ik een cultuur liefhebber ben, maar ik ben ook doodop :-P En ik heb de laatste 1,5 week erg veel culturele dingen gedaan en gezien. Even wat berichtjes zo: Risanne: Hoe is/was Curacao?! Alles gelukt? Lekker genoten? ;) En opgehaald worden is zeker beter! ;) Karin: Van koken is het nog steeds niets gekomen. Nog steeds geen keuken tot mijn beschikking gehad.. Maar wel al vanalles van de Italiaanse keuken geprobeerd, natuurlijk ;) Angela: Heb al allerlei smaakjes geprobeerd, natuurlijk! Drop, koffie, koekjes, citroen, straciatella en munt. Ik probeer toch wel iedere dag een ijsje te eten en heb nog geen 1x dezelfde smaak gehad. Maar als ik drop weer tegen kom... (A) Marco: Succes met je tentamen! Ik doe alles uit mijn hoofd dus sorry als ik iemand vergeten ben.. x Natasja Ik ben vanalles vergeten te zeggen! Zo heb ik even de plaatsen aangevuld in de blog (A) Maar dan: die gave bungalow: ik heb zelfs een tv! Niet dat ik daar veel gebruik van zal maken, maar klinkt toch leuk :-P En de treinrit naar Bologna. Ik had het verkeerde ticket gekocht! Een ticket voor de luxe trein. Kaartje kost ook gewoon 4x zoveel (normaal 5,40 nu 19 euro. Wist ik veel... In Rome werkte het anders :-P). Maar dan had ik ook wel een gave trein! Radio, voetensteuntjes, aparte plek voor bagage, zeer goede stoelen, prive lampjes etc. Leuk om een keer meegemaakt te hebben. En als ik toch die fout moest maken dan liever op dit kortste traject :-P Ik denk dat dit het wel echt was... :-P xx

Reacties

Reacties

K@rin

Oh wat gaaf weer al die verhalen, als je het zo leest krijg je er gelijk allemaal beelden bij....;-) Sjouwende Natasja en al die galante Italianen die daar niks van snappen....BigGrin
Nou wij hopen hier wel op wat regen, is gewoon te warm hier in ons kikkerlandje. 31 graden past bij italiƫ niet bij Nederland. Geniet lekker verder en blijf zo leuk schrijven dame! Dikke knuffel

K@rin

Enne ik wil foto's !!!!...;-)

You so ugly, when you was born, the doctor slapped yo momma!!

Even voor het contrast met je wereldse avonturen, ultieme truttigheid maar wel leuk; David en ik gaan in augustus een paar dagen kamperen op Texel ;-)
Maar ga je nu helemaal niet meer naar Venetiƫ?

Xx

Marco

Ciao Bella!

Mooi zo dat je het zo naar je zin hebt. Nu alweer in Bologna, je reis gaat snel zo zeg! Al aan je derde stad toe! Ga je nu nog wel naar Venetie of skip je dat nu?

Knuffel

Daan

:( zwemmen en een sightseeingtourbus... boehoe... ik zit te huilen achter mijn laptopje...

...maar die uitkijkplek bij florence is idd VET! doet mij ook weer denken aan die plek. ik ben toen de kerk in gegaan (daar speelden ze toen klassiek op het orgel) en we probeerden nog op het kerkhof daar in de buurt te komen maar dat kon niet...

bologna is ook vet! jammer dat t regent, maar je moet dus naar het grote marktplein, met de-kerk-die-niet-af-is, en je moet naar een museum (ze hebben er daar twee; het morandi-museum en nog eentje. ik zou naar morandi gaan; echte bolognaise potjes en kannetjes...)

...en je moet ook naar het park bij het station in de buurt. lekker wandelen.

...en nog veel meer... :P

en je gaat toch zeker wel naar venetie heh? want daar moet je ALLES doen! als je DAAR gaat zwemmen, dan... ben ik niet boos.
maar wel een beetje teleurgesteld. (dus zeg t maar niet als je dat toch gaat doen) ;)

iig heeeeeel erg veel plezier!

en als je het niet allemaal kan doen, dan moet je maar een keer terug!

liefs
D.

ps. over contrast en kneuterigheid gesproken: ik ben NU hard aan het leren voor een groot tentamen (snik), en over een week slaap ook ik in een tentje, ergens in een bos (snif).

Nathalie

Hai Natasja! Wat leuk dat jeje zo te zien goed vermaakt in mijn vader land :) Ik ben al 6 keer in Italie geweest en heb mooie plekken gezien! Vervelen doe je er zeker niet. Ik heb helaas de steden niet gezien waar jij nu bent geweest, want het was toen te heet om Florence te bezoeken en het is super om erover te lezen. Ze kunnen inderdaad geen woord engels, dat vertikken ze gewoon. Oja mocht je in de buurt komen..ga naar Verona! Dat is de stad van Romea en Juliet :P Venetie, kijk uit dat ze je niet meeslepen op minibootjes dat zijn taxis die een vermogen kosten..
En ja mocht je ergens mijn familie Trani in Napels tegenkomen (als de reis je er nog naartoe brengt) doe ze dan maar de groeten van mij ;)

Liefs Nathalie

Risanne

hey, hier op Curacao gaat het echt onwijs goed! ik geniet heel erg van de cultuur, de mensen, de gastvrijheid, het eten, en nog meer eten, het vele eten, het vette eten, het ongezonde eten zonder groente, en last but nog least de kerk uiteraard. de cultuur hier is zo anders en de kerk is ook wel wat anders, ookal zijn er veel overeenkomsten aangezien mijn pastor de pastor (mentor) is van de pastor hier, maar liefde is overal en God ook. kortom dus een hele ervaring en zoveel om te vertellen, maar dat doe ik wel als we elkaar weer eens in Nederland treffen (wanneer zal dat ongeveer zijn??). ik wens je een heel gave tijd daar. rust even goed uit en geniet van alles! mocht je ooit tijd en geld hebben om mijn foto's op hyves te bekijken, dan kun je meegenieten. dat kan ook als je weer in Nederland bent uiteraard;) Geniet lekker daar meid, dat doe ik hier ook;) Heel veel liefs vanaf Curacao

Natasja

Jeetje, allemaal berichtjes =D Internet is hier echt een crime, vandaar mijn weinige en trage reacties...
Ik heb lekker kei veel gezwommen! Maar ook -met mijn manke poot- Bologne gezien :) Wat ik met mijn voet heb gedaan? Geen idee... Maar maakt wandelen niet leuk :P Nou tijd is bijna op... Ik reageer wel weer via telefoon in mijn volgende blog. Morgen ofzo :p

XX!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!