Croeso! Op naar de Kelten!

En dat was Rome

Nou ja, een deel van Rome. Het is zoals ze zeggen: Er is te veel te zien in Rome voor een week. En ik heb het dan ook nog rustig aan gedaan ook! Maar ik heb wel een muntje in de 'Fontana di Trevi' gegooid dus als het goed is krijg ik nog een kans om de rest te doen ;) Maar neem nou Vaticaanstad. Dat heeft me al twee dagen gekost :-P Maar ik kan nu wel zeggen dat ik alle grote toeristische trekpleisters heb gezien! Van het Colloseum tot aan Vaticaanstad en van het Pantheon tot aan het Palatino. En ik kan daarbij ook zeggen dat ik op al die toeristische trekpleisters zat met een boek of een ijsje =D Ik zei al: ik heb het rustig aan gedaan. Je gaat kapot van de hitte hier! ;) Maar jeetje, je kunt wel zien dat Rome een oude stad is. Alles hier is in stijl. Niet zoals bij de meeste mooie plekken: een klein mooi historisch centrum. Nee, Rome is gewoon helemaal mooi! Maar zoals ik geleerd heb bij 'Time Elevator Rome' (Een bioscoop die de historie van Rome weergeeft in een filmpje alsof je door de tijd reist. Met bewegende stoelen!) was Rome al een miljoenenstad toen de jaartelling nog moest beginnen. Kun je nagaan: Nederland heeft nog niet eens een miljoenenstad :-P Dus het oude gedeelte is gewoon al gigantisch. Wel leuk als je maar gewoon door de stad gaat wandelen :) Erg sfeervol. Nu Florence. Of Firenze als je tegen Italianen praat. (Kwam ik achter toen een Italiaan zowel boos als verbaasd keek toen ik het over 'Florence' had). Hier blijf ik maar drie nachten. Ik ga nu overal dagen afsnoepen, zodat ik ook nog drie nachten bij het Gardameer kan verblijven :) Ik wil nu wel echt zwemmen, hoor! En naast mijn hostel ligt gewoon een zwembad, maar dat is voor wedstrijden :( Maar Florence! Ik heb een gaaf hostel gevonden! Nou ja, dat hoop ik, want terwijl ik dit typ lig ik nog in mijn Rome-hostel-bed. Het is een 17e eeuwse Villa omgeven door tuinen. Okee, het is dus wel wat verder van het centrum... Maar er stopt een bus :) Wat ik hier ga doen? Geen idee... Misschien een dagje Siena. Ik zie het wel als ik daar ben ;) x Natasja P.s. Sorry dat ik nog niet op alle berichtjes gereageerd heb: internet is hier heel duur en er is ook niet altijd toegang tot... Ja, ik gebruik mijn gsm om op internet te gaan, maar daar ga ik niet uitgebreid op internetten :-P Maar ik heb wel alles gelezen, hoor :)

Reacties

Reacties

Marco

Dus mevrouw gaat zwemmen bij het Gardameer, het kan slechter. Je hebt wel een perfecte instelling qua reizen, ik zie het lekker allemaal wel:-)...gewoon genieten en carpe diem doen:-)
Ik wens je super veel plezier in Firenze!! Geniet ze

Grote Knuffel,
Marco

:-(

Hoe kom ik in Salamanca?? Vliegtickets naar Madrid heb ik gevonden, maar ik kom niet helemaal uit die metro-site...

Marco

Bekijk is deze site, hier staan veel handige tips op om er te komen (vanuit Madrid)

http://www.universpain.com/Spaans/how-to-get-to-salamanca.php

Daan

haha! kort maar krachtig. gewoon ff alles gedaan in rome... (nou ja, bijna dan ;) )

NEE !!! !!! geen daagjes afsnoepen om in het gardameer te zwemmen! zwemmen is stom! als je moet afkoelen, ga dan maar onder de koude douche ofzo... cultuur! Cultuur! CULTUUR! ;)

tof dat je een villa hebt! dat lijkt me ook wel lekker, alleen maar stad is ook zo... veel...

enjoy!

Risanne

Is helemaal niet erg joh dat je niet reageert op alle berichtjes. Geniet maar lekker daar! Wij lezen je verhalen wel! Heel veel liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!